موج جدید حملات سایبری به مراکز رسانه‌ای جهان
نوشته شده توسط : ali
 
حملات سایبری رسانه‌ای از جمله حملاتی که به‌تازگی در مقابل روزنامه‌های The New York Times، Wall Street Journal و Washington Post صورت گرفته است بخشی از یک تهدید بزرگ جهانی محسوب می‌شود...

حملات سایبری به روزنامه‌نگاران و سازمان‌های رسانه‌ای در سراسر جهان روز به‌ روز در حال افزایش است و به طوری که گزارش‌های جدید رسیده نشان می‌دهد، طی چند سال گذشته هکرها و سوءاستفاده‌گران اینترنتی سعی کرده‌اند با روش‌های ساده و ارزان جلوی دست به سانسور خبری در بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی بزنند و اختلالات فراوانی در این زمینه ایجاد کنند.

"کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه‌نگاران" اعلام کرد که حملات سایبری رسانه‌ای از جمله حملاتی که به‌تازگی در مقابل روزنامه‌های The New York Times، Wall Street Journal و Washington Post صورت گرفته است بخشی از یک تهدید بزرگ جهانی محسوب می‌شود.

"رابرت ماهونی"(Robert Mahoney) مدیر این کمیته توضیح داد: «ما در سال‌های اخیر شامل گسترش هرچه بیشتر حملات اینترنتی به شخص روزنامه‌نگاران و سازمان‌های خبری بوده‌ایم که این اتفاق در برخی مواقع در پی انتشار یک خبر خاص صورت گرفته و در سال‌های اخیر تشدید شده است.»

در حملات سایبری رسانه‌ای هکرها سعی می‌کنند با بمباران اطلاعاتی سایت‌های مورد نظر خود خدمات این مراکز را از کار بیاندازند. دو روزنامه The New York Times و Wall Street Journal تایید کردند طی هفته گذشته مورد حملات سایبری گسترده قرار گرفته‌اند که این حملات از کشور چین هدایت می‌شده‌اند.

ماهونی در این خصوص گفت: «این حملات بسیار هدفمند و حساب‌شده صورت می‌گیرد. استخدام یک هکر این روزها با هزینه بسیار کم انجام می‌شود و در نهایت با سرمایه‌گذاری اندک می‌توان چنین اختلالات بزرگی را در مراکز رسانه‌ای جهان شاهد بود.»
 
مطالب مرتبط
 




:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: